Kases aparāta noņemšana no uzskaites – Kā un kad to darīt pareizi

Kases aparāta noņemšana no uzskaites ir būtiska procedūra uzņēmumiem Latvijā, kad kases aparāts vairs netiek izmantots tirdzniecības vajadzībām. Šī darbība nodrošina atbilstību VID noteikumiem un palīdz izvairīties no soda sankcijām par neatbilstošu lietošanu.

Kāpēc nepieciešama kases aparāta deaktivizācija?

Noņemšana no uzskaites garantē juridisku atbilstību, aizsargā datus un nodrošina uzskaites skaidrību. Tas ir priekšnoteikums arī jauna kases aparāta reģistrācijai, ja uzņēmums maina darbības modeli vai tehnoloģiju.

Procesa soļi – Kā veikt kases aparāta noņemšanu no uzskaites

1. Pasūtīt jaunu kases aparātu (pēc nepieciešamības)

Ja ierīci plānots aizstāt ar jaunu, ieteicams to pasūtīt pirms deaktivizācijas.

2. Sertificēta apkalpošanas dienesta iesaiste

  • Sazinieties ar VID sertificētu apkalpošanas firmu. Sazinieties ar mums pa WhatsApp
  • Tehniķis veic ierīces pārbaudi, nodrošinot datu drošību.
  • Sagatavo noņemšanas protokolu un deaktivizē kases aparātu.

3. Datu iesniegšana VID EDS sistēmā

Dienests iesniedz ziņojumu EDS sistēmā ar kases aparāta informāciju, deaktivizācijas iemeslu un kontaktinformāciju.

4. Apstiprinājums no īpašnieka

Uzņēmuma īpašnieks autorizējas EDS un apstiprina deaktivizācijas procedūru ar elektronisko parakstu.

5. VID apstiprinājums un reģistra atjaunošana

VID izskata informāciju un izslēdz kases aparātu no reģistrēto ierīču saraksta. Paziņojums tiek nosūtīts uz EDS sistēmu.

Ko darīt pēc deaktivizācijas?

Pēc noņemšanas no uzskaites ieteicams:

  • Pārbaudīt vai visi dokumenti ir lejupielādēti un saglabāti (čeki, protokoli, Z-atskaites).
  • Aktualizēt uzņēmuma grāmatvedības uzskaiti.
  • Informēt darbiniekus un klientu apkalpošanas personālu.

Kā izvēlēties apkalpošanas dienestu?

Izvēlieties tikai tādu uzņēmumu, kas atrodas VID sarakstā kā autorizēts apkalpošanas dienests. Pārbaudiet atsauksmes, sertifikātus un pieredzi ar konkrēto kases aparāta modeli.

Svarīgi padomi uzņēmējiem

  • Procedūru drīkst veikt tikai sertificēts dienests .
  • Uzņēmuma īpašnieks ir atbildīgs par procesu uzsākšanu un apstiprināšanu.
  • Jāievēro GDPR un VID noteikumi par datu drošību.
  • Datus jāglabā vismaz 5 gadus, kā to nosaka Latvijas likumdošana.

Nobeigums

Kases aparāta noņemšana no uzskaites ir ne tikai tehniska, bet arī juridiska procedūra. Tā nodrošina, ka uzņēmuma darbība ir pilnībā saskaņota ar likumu un VID prasībām. Veiciet šo soli savlaicīgi, profesionāli un dokumentēti, lai izvairītos no problēmām nākotnē.

0

Grozs ir tukšs.